Dag1 Thailand - Reisverslag uit Makkasan, Thailand van Erny Wiltschek - WaarBenJij.nu Dag1 Thailand - Reisverslag uit Makkasan, Thailand van Erny Wiltschek - WaarBenJij.nu

Dag1 Thailand

Blijf op de hoogte en volg Erny

28 Juli 2014 | Thailand, Makkasan

Om 7 uur opgestaan en de laatste spullen in de koffer gedaan. 8.30 uur Pap en mam zijn er, we moeten naar het station om 2 nieuwe OV Chipkaarten te kopen en om 8.58 gaat de trein. Overgestapt in 's Hertogenbosch en om 10.30 uur zijn we op Schiphol. Bij vertrekhal 3 naar de bloemenzee ter ere van de slachtoffers van vlucht MH17, wat indrukwekkend! 11.10 uur, Jt is ook gearriveerd met de koffers dankzij Bart, Bart bedankt. Dan is het tijd om de koffers in te checken, nog een laatste knuffel voor opa en oma en we gaan door de douane! Eerst maar eens een nieuwe zonnebril voor Jt scoren en wat drinken. De meiden willen graag even rondkijken bij de vele taxfree shops op Schiphol. 13.55 uur tijd om te boarden en uiteindelijk vertrekt het vliegtuig vanaf Gate F3 om 14.20 uur. Ruim 11 uur later landen we in Bangkok waar we worden opgehaald door Nok; onze gids de komende 10 dagen. Helaas is onze kamer om 9 uur nog niet klaar dus besluiten we te gaan zwemmen en relaxen bij het zwembad. Zonder zonnebrand en water geven we het al snel op en krijgen we 2 kamers op de 22e etage. Helaas niet naast elkaar; 2203 en 2224! Na een douche gaan we lunchen en een simkaartje kopen. Bob is zo moe dat wij samen na de lunch naar het hotel gaan. Om 15.30 zijn Jt en de meiden ook weer terug.
Dus nog maar even slapen en om 19.00 uur hebben we een welkomstdiner in het hotel; waar de kinderen de soep vol met vis niet zo lekker vinden evenals de gebakken gemalen garnalen. Gelukkig komen er 3 hoofdgerechten; gebakken kip met groenten, fijn gehakte kip en een groene curry met varkensvlees waarvan de gebakken kip erg in trek is. Daarna nog een mojito bij het zwembad gedronken en vroeg naar bed zodat we allemaal even bij kunnen tanken. Morgenvroeg worden we om 8.30 uur opgehaald door Nok want dan begint onze eerste excursie door Bangkok!